Storytelling & Corporate Story

Storytelling is dè tool die motiveert tot beweging. Het brein is vooral ons brein dat dol is op verhalen. Ons brein vertoont vergelijkbare activiteit wanneer het naar een persoonlijk en goed opgebouwd verhaal luistert, als wanneer we de gebeurtenis zelf meemaken. We leven mee, we begrijpen, we onthouden, we verbinden, we herkennen en we komen in actie. Verhalen geven betekenis aan de wereld om ons heen en dit zorgt ervoor dat we bereid zijn om blijvend in beweging te komen. Het is natuurlijk van essentieel belang hoe het verhaal wordt vormgegeven en overgebracht: hoe beter dit is afgestemd op zowel verteller als publiek, hoe groter het effect zal zijn.

(Bron: www.burorood.nl)

 

Zoeken naar de juiste richting en wat wil je als bedrijf uitstralen, wat is jouw Corporate Story?

De corporate story is het kernverhaal dat jouw onderneming onderscheidend positioneert in een dynamische wereld, het strategisch kompas voor de toekomst en vertrekpunt voor alle communicatie.

Hoe positioneer jij jezelf tussen alles wat er al is en wat maakt jouw bedrijf of product nou precies uniek?

 

Samen met jou stel ik een verhaal samen die je in al je communicatie kan gebruiken (HR, PR, branding en sales), in geheel of onderdelen ervan. Vertel wat je beleeft en waar je om geeft. Een geweldig verhaalproces van co-creatie.

 

Verhalen delen of verhalen ophalen, neem gerust contact op!