WHAT.

Think, create, improve

Marketingstrategie

In de marketingstrategie worden de missie en doelstellingen gedefinieerd. Doelstellingen worden SMART gemaakt – specifiek, meetbaar, actiegericht, relevant en tijdgebonden. Dit is nodig om resultaatgericht te werk te gaan, de resultaten te kunnen meten en de strategie te kunnen bijsturen indien nodig.

Er wordt bepaald welke koers er gevaren moet worden om de doelstellingen te behalen, waarbij de inzichten – verkregen uit het marktonderzoek – van groot belang zijn. De marketingmix wordt bepaald, de prijsstrategie, positionering, de marketingkanalen en aanpak.

Merken laden

Om te kunnen groeien dient een merk sterk te zijn. Een product of dienst krijgt een sterke merkidentiteit aangemeten. Een merk bestaat onder andere uit een sterke merknaam, herkenbare vormgeving, een merkverhaal en een unieke merkbelofte. Een sterk merk is consistent binnen alle promotie- en communicatie-uitingen, zodat deze direct herkend wordt door de doelgroep.


Concept ontwikkeling

Een goed idee alleen is nog geen concept. Het doorgronden van een idee zodat er een doordacht marketingconcept ontstaat is een vak apart. Natuurlijk begint elk concept met een idee, maar het werk om daar een stevig communicatieconcept van te maken moet dan nog beginnen

Conceptontwikkeling is de vertaling van je idee. De conceptontwikkelingsfase vormt de brug tussen bedrijfsstrategie en de praktische invulling daarvan. De vertaling van het beoogd resultaat naar een testbaar idee, functionaliteit of propositie. Het doel van conceptontwikkeling moet altijd zijn het nieuwe idee zo snel mogelijk vorm te geven in een prototype dat je in staat stelt je concept bij je toekomstige gebruiker te valideren.

Het vakgebied van de conceptontwikkeling beslaat verschillende marketing onderdelen die vaak in combinatie met elkaar worden toegepast. Het creatieve deel samen  met de inhoudelijke kennis maakt het een rond en kloppend geheel. 


Startup

Zoeken naar de juiste richting en wat wil je als bedrijf uitstralen, wat is jouw Corporate Story?

De corporate story is het kernverhaal dat jouw onderneming onderscheidend positioneert in een dynamische wereld, het strategisch kompas voor de toekomst en vertrekpunt voor alle communicatie.

Hoe positioneer jij jezelf tussen alles wat er al is en wat maakt jouw bedrijf of product nou precies uniek?

 

Storytelling is dé tool die motiveert tot beweging. Het brein is dol op verhalen. Ons brein vertoont vergelijkbare activiteit wanneer het naar een persoonlijk en goed opgebouwd verhaal luistert, als wanneer we de gebeurtenis zelf meemaken. We leven mee, we begrijpen, we onthouden, we verbinden, we herkennen en we komen in actie. Verhalen geven betekenis aan de wereld om ons heen en dit zorgt ervoor dat we bereid zijn om blijvend in beweging te komen. Het is natuurlijk van essentieel belang hoe het verhaal wordt vormgegeven en overgebracht: hoe beter dit is afgestemd op zowel verteller als publiek, hoe groter het effect zal zijn  (Bron: www.burorood.nl)

Samen met jou stel ik een verhaal samen dat je in al je communicatie kan gebruiken (HR, PR, branding en sales), in zijn geheel of onderdelen ervan. Vertel wat je beleeft en waar je om geeft. Een geweldig verhaalproces van co-creatie.


Marketing- en of communicatieplan

Het marketingplan is de kern van je strategie. Het geeft aan hoe gestelde doelen te bereiken, op welke termijn en met welke middelen. Marketing is de manier om jouw product of dienst bij de afnemer of de klant te krijgen. Daar moet over nagedacht worden en een strategie voor komen; kortom een marketingplan. Eenmaal opgeleverd is het plan de drijvende kracht om personeel enthousiast te krijgen en investeerders te benaderen.

  • Analyse van je bedrijf- product, concurrenten en omgeving.
  • Duidelijke doelstelling van je organisatie en marketingstrategie (KPI's).
  • Advies voor concrete en meetbare marketingacties.
  • Advies voor je marketing- en publicatiekalender.